Vevőtájékoztató PDF Nyomtatás E-mail

 

Üzletszabályzat, vásárlói tájékoztató!

Örömmel üdvözlünk a Stone Fish Kft vásárlói között. Kérjük mielőtt a megrendelését elküldené, az alábbiakat szíveskedjen alaposan átolvasni!

Cégjegyzék szám: 01-09-884481

Bankszámla szám: 10101016-56427600-01000007

Székhely: 1076 Budapest Verseny u. 14.

Üzlet: 2660 Balassagyarmat Kossuth L. u. 70.

Adószám: 14008836-2-42

Kibocsátó cégbíróság: Fővárosi Bíróság mint Cégbíróság

Elektronikus elérhetőség: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Telefonos elérhetőség: 0630-820-6639,0635-301-818

A szerződés nyelve magyar.

Vásárlási feltételek

Áruházunkban természetes és jogi személyek egyaránt vásárolhatnak, de csak magyarországi megrendeléseket tudunk teljesíteni. Az áruházban mindenki vásárolhat, aki elfogadja jelen üzletszabályzatot és magára nézve azt kötelező jellegűnek veszi.
Adatvédelmi nyilatkozat

A Vásárlók adatait kizárólag saját szerződéseink, számlázásunk és könyvelésünk dokumentálására használjuk. A Vásárlói adatok a szállítás és kézbesítés idejére átadásra kerülnek a szállító cégeknek (Posta, Sprinterfutár). A szállító vállalatok szerződésben nyilatkoznak az adatok bizalmas kezeléséről. Az adatok kezelésekor az Adatvédelmi Törvénynek megfelelően járnak el. Adatait írásos vagy e-mailben történő kérésre bemutatjuk, módosítjuk vagy töröljük (kivételt képeznek azok a számla adatok - a számlák tőpéldányai -, melyeknek megőrzésére a Számviteli Törvény Kötelez).

Használati útmutató

Rendelés menete

Az E-shopban tetszés szerint nézelődhet, személyazonossága felfedése nélkül is megismerkedhet termékeinkkel, árainkkal. Regisztráció nélkül tájékozódhat, rendelhet. Termékeinket kategóriák szerint csoportosítottuk. A különböző kategóriákat az áruház bal oldali részében lévő kategória menüből választhatja ki. Egy kategórián belül több alcsoportot találhat, melyek a könnyebb eligazodást szolgálják. Minden csoporthoz csakúgy mint az egyes termékekhez részletesebb leírás is tartozik. Az áruház nyitó oldalán található a "Keresés:" mező, mellette egy "Keres" feliratú gombbal. A mezőbe kell beírni a keresendő termék nevének vagy leírásának bármelyik szavát, vagy szórészletét. A gomb megnyomása után a keresés eredményeképpen mindazon termékek megjelennek, amelyek nevében vagy leírásában a megadott szó vagy szórészlet szerepel.
Amennyiben mégsem talál valamit, úgy írjon nekünk vagy telefonáljon és segítünk. A termékek listája egyben az árlistánk is. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett bruttó kiskereskedelmi ár, amely tartalmazza a 27%-os ÁFA-t és magyar forintban (HUF) értendő. A bemutatott termékek jellemzőit a konkrét árucikk mellett találja meg részletesen. A termék mellett található "Kosárba !" ikonra kattintva jelölheti ki a terméket vásárlásra. A képernyő jobb oldalán követheti, hogy mit helyezett a kosárba. A termék mennyiségét is tetszés szerint átírhatja, megváltoztathatja. Az alapértelmezés szerint 1 db-ot kínálunk fel. Ha már minden termék a kosárban van, akkor a Kosár ikonra történő klikkellés után adhatja meg adatait, hogy kinek a nevére és milyen címre kéri a kiszállítást. Lehetőleg mobilszámot adjon meg, hogy csomagfutár fel tudja hívni, ha nem talál otthon senkit, így egyeztethetik a csomagátadás pontos helyét és időpontját. A leszállításra kerülő termékekről tételes számlát küldünk, amelyen a vevő címe megegyezik a szállítási címzettel. Ha a szállítási cím és vevő nem azonos, kérjük írja a megjegyzés rovatba a számlázási adatokat. Ebben az esetben a számlán az itt feltüntetett adatok fognak szerepelni. Az űrlapot értelemszerűen kell kitölteni, az esetleges problémák elkerülése miatt a *-gal jelölt adatok kitöltése kötelező. A megrendeléseket minden esetben visszaigazoljuk. Amennyiben rendeléséről nem kap visszaigazolást, kérjük írjon nekünk vagy telefonáljon.

Regisztráció

Ahhoz, hogy vásárolni tudjon áruházunkban, nem szükséges regisztrálnia magát.

Vásárlás

A részletes termékismertető oldalakon szereplő termékek közül a "Kosárba" gombra kattintva kezdeményezheti az áru vásárlását. Miután berakta a kosárba az Önnek tetsző termékeket, folytathatja a vásárlást.

Árak, kedvezmények, kuponok

Üzletünkben rendszeresen alkalmazunk vásárlást segítő kedvezményeket. Ilyen az általunk, vagy partnerprogramunk résztvevői által kiadott kedvezmény kuponok is. Fontos tudni, hogy a kedvezmény kupon csak teljes árú termék vásárlása esetén váltható be. Amennyiben eleve leárazott vagy akciós terméket vásárol és kizárólag csak azt tett a kosarába, akkor semmi egyéb kedvezménnyel ezt nem fogja tudni összevonni.

A kosár tartalma

A "Kosár" tartalma fül mindig megjelenik, miután árut rakott bele. Ennél a pontnál hibás adatbevitel esetén lehetőség van a kosárból terméket törölni, vagy a teljes kosártartalmat kiüríteni.

Minden esetben az E-shop újraszámolja az Ön által megrendelni kívánt termékek árát. Egy vásárlás alkalmával korlátlan számú terméket tehet a kosarába. A Kosár tartalma oldalról KELL elküldenie (feladnia) a megrendelést. Mindaddig NEM kerül feldolgozásra a megrendelése, amíg Ön azt ezen az oldalon a: "Rendelés elküldése" gombra kattintva nem kezdeményezi.

A megrendelés elküldése előtt lehetősége van személyes adatainak (név, telefonszám, e-mail cím, számlázási cím, stb.) megváltoztatására, ha valamit nem pontosan adott meg. Amennyiben elküldi a megrendelést, az a webáruház és Ön közötti írásos szerződésnek minősül. A szerződést a rendszerünk elektronikusan iktatja, ahhoz Ön és a webáruház ügyfélszolgálata is utólag hozzáfér.

A szerződés magyar nyelven íródik.

A rendelés leadásáról rendszerünk Önt e-mailben tájékoztatja. A visszaigazolást a megrendelés leadását követő pár percen belül elküldjük az Ön által megadott e-mail címre. Amennyiben a rendelt tételek szállításával kapcsolatban bármilyen kérdésünk lenne (pl. nincs a kért termék, nem tudunk szállítani az adott termékből, stb.) munkatársunk a megadott telefonszámon megkeresi Önt. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságtól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők a beszállító, vagy rajta kívülálló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.

Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részbe történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetetést követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére.

Rendelés e-mailben:

Az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mail címre küldött elektronikus levél formájában, mely levélben feltüntette a rendelés teljesítéséhez szükséges adatokat: a megrendelő pontos neve, számlacíme, a csomagküldés pontos címe (utca, házszám, város és irányítószám), egy telefonszám. Minden e-mailben leadott rendelést a megadott telefonszámon visszaigazolunk, ezért ha nincs a rendelésben telefonszám megadva, vagy a telefonszám többszöri próbálkozásra sem elérhető, a megrendelést semmisnek tekintjük.

Rendelését a következő telefonszámokon is leadhatja:

0630-8206639
Munkaidőben 9-17 óra között munkatársunk felveszi a rendelést.

Szállítás

A honlapon található termékek nem teljes egészében tükrözik üzletünk raktárkészletét. A webáruházban vannak olyan termékek amelyeket csak akkor szerzünk be amikor megrendelik azokat, de ez általában nem befolyásolja a megszokott 2-4 napos szállítási határidőt. Amennyiben a termék nincs raktáron és nem sikerül beszereznünk sem, telefon vagy e-mailben értesítjük a megrendelőt. Hetenkénti többszöri frissítéssel igyekszünk mindig a legfrissebbek lenni. A választott termékeket a megrendelés napján vagy az attól számított maximum 3 munkanapon belül átadjuk a futárszolgálatnak, akik másnap viszik az Ön által megadott címre a csomagot. A kézbesítés napjának reggelén sms értesítést kap, egy telefonszámmal, ahol érdeklődhet a pontos érkezés időpontjáról.

A visszaigazolás egy automatikus rendszerüzenet ami nem azt jelenti, hogy a terméket szállítani is tudjuk, hanem azt, hogy a megrendelését fogadtuk. Abban az esetben, ha a terméket nem tudjuk 72 órán belül elküldeni (átadni a futárszolgálatnak), minden esetben értesítjük a megrendelőt. Vannak termékek melyeket egyedileg, névre szólóan készítenek, ezen termékek rendelése esetén felvesszük Önnel a kapcsolatot és pontosítjuk a szállítás időpontját.

A kiszállítási árak következők:

1-29.999 Ft-ig 1770.-Ft
30.000 Ft-tól ingyenes

A fent megszabott szállítási díjak csak Magyarország területére érvényesek.

A vevő köteles a kiszállítás időpontjában a csomagot tételesen ellenőrizni és hiánytalan teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni. Ezt követően hiányosságokra vonatkozó reklamációkat nem áll módunkban elfogadni.
A vevő felelőssége gondoskodni arról, hogy a levélben közölt időszakban a csomag átvételét biztosítsa, vagy a rendelés kiszállítását megelőző 24 órán belül visszajelezzen, ha a szállítás időpontja nem megfelelő számára.
Amennyiben kiszállítás során a csomag átvétele sikertelen, ennek tényéről a szállító értesítést hagy, majd legfeljebb egy alkalommal ismét kísérletet tesz a csomag kiszállítására.

Csomagolási költség

A megrendelt termékeket minden esetben gondosan becsomagoljuk, és nem számolunk fel csomagolási díjat.
A termékeket a legtöbb esetben használt de a terméket nem beszennyező kartondobozokba, amennyiben indokolt nejlonba csomagoljuk. Ennek oka egyszersmind a környezet védelme és annak a lehetőségnek a megteremtése, hogy a Vásárlónak ne kelljen csomagolási díjat fizetnie és mindeközben kedvező árainkat és kiszállítási díjainkat tartani tudjuk.

Amennyiben díszcsomagolást szeretne, az kérjük jelezze a megjegyzés rovatba. Az Önnel való egyeztetés után, a megrendelt termék díszcsomagolását, kívánsága szerint készítjük el.

Személyes áruátvétel

A megrendelt termékeket a Stone Fish Horgászüzlet 2660 Balassagyarmat, Kossuth L.u. 70. (+3635-301-818) szám alatt személyesen is átveheti, miden egyéb költségtől (Pl.:szállítás) mentesen. Amennyiben a terméket személyesen szeretné átvenni, abban az esetben a megrendelésnél az ennek megfelelő rubrikát jelölje be vagy jelezze felénk ezen igényét telefonon, e-mailben.

Fizetés

Kérjük kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak. Át nem vett visszaküldött csomagok esetén a szállítási díjat a megrendelőre terheljük, újra küldését  kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban újra elindítani.

A megrendelt terméket a csomag átvételekor a futárnak kell fizetni. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és a visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát és a garancialevelet a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot a kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni és esetlegesen a termékeken észlelt sérülések esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

A megrendel termékeket átutalással is fizetheti, ez esetben kérjük jelezze ezt a megjegyzés rovatba vagy e-mailen, esetleg telefonon, hogy elküldhessük Önnek a számla számát és összegét.

Garantáljuk azt, hogy minden esetben a Vevő érdekeit tartjuk a legfontosabbnak. A rendeléseket gyorsan és precízen kezeljük. Véleményét, észrevételeit, panaszait kérjük nyugodtan írja meg e-mailben, minden észrevételre reagálunk, és minden olyan esetet, amikor a rendelést a mi vagy beszállítónk hibájából nem teljesítettük, vagy rontottuk el, teljes rugalmassággal kezelünk és amennyiben szükséges pénz visszafizetési garanciával élünk.

Csomagcsere

Vásárlóink megelégedettségének növelése érdekében lehetőség van mérethibás termék cseréjére. Sokan azért nem mernek ruhaneműt, lábbelit rendelni az interneten, mert attól tartanak, hogy az nem lesz megfelelő méretű. Emiatt ezentúl nem kell aggódnia, mert a Sone Fish webáruházban vásárolt ruhaneműt vagy lábbelit egy alkalommal díjmentesen kicseréljük. Amennyiben a megrendelt termék nem megfelelő méretű, kérjük írjon nekünk e-mailt vagy hívjon minket telefonon, hogy elküldhessük a megfelelő méretű terméket. Az elsőként rendelt mérethibás terméket a második, remélhetőleg megfelelő méretű, terméket kiszállító csomagfutárnak kell odaadnia, aki azt visszajuttatja nekünk. A csomagcsere egy alkalommal díjmentes és még a postára sem kell elmennie, hogy elküldje nekünk a csomagot.
Amennyiben a második termék sem megfelelő méretű abban az esetben 787 forint + Áfa, azaz 1000 forint ellenében  kicserélheti a terméket.

Szavatosság, elállás, garancia

A tájékoztatás célja:

8. § A tájékoztatásnak alkalmasnak kell lennie arra, hogy a fogyasztó rendelkezzen

A teljes törvény szövege (http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99700155.TV)

a) az áru- és szolgáltatás választás megkönnyítéséhez, továbbá az áru és a szolgáltatás
használatához, az áru fenntartásához szükséges megfelelő ismeretekkel az áru és a
szolgáltatás alapvető tulajdonságairól, jellegzetességeiről, az áru és a szolgáltatás minőségéről, áráról, díjáról, valamint az áru használatára vonatkozó utasításokról és használatával járó veszélyekről,

b) a jogai érvényesítéséhez szükséges alapvető ismeretekkel.

Igyekezni fogunk az alábbiakban megfelelni ezeknek a pontoknak, és a mellékletben elérhetővé tesszük az önök számára az ide vonatkozó jogszabályokat, melyeken keresztül megvalósul a jogaik érvényesítéséhez szükséges alapvető ismeretekről szóló tájékoztatás.

Szavatosság

Minden az áruházban megvásárolható termékre gyártótól függően 12, illetve 24 hónap garanciát vállalunk.Nem minősülnek garanciális hibának, a nem anyaghibából származó alábbi meghibásodások:

- a feeder és picker rezgőspicc törése
- orsótalp törés illetve az orsótartó menetének megszakítása
- gyűrűtalp és gyűrűbetét törés és lakkrepedés
- rakós bot törése
- horgászruházat cipzárának meghibásodása, a ruha anyagának kilyukadása
- a csizmák, mellcsizmák és combcsizmák kilyukadása

Továbbá a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért a Vásárló teljes körűen felelős.
Rapala Eurohold és egyéb Szakszerviz szakvéleményével kapcsolatban felmerülő vita esetén a vásárló által fogyasztóvédelmi minőségi vizsgálat kérhető, melynek költségét a vizsgálati eredményként jogosnak minősített reklamáció esetén, a Stone Fish Kft a termék árát visszafizeti, továbbá a vizsgálat eredményét elfogadni köteles.
Amennyiben a megvásárolt horgászeszköz a garanciális időn belül meghibásodik, kérjük, jutassa el a Stone Fish Horgászüzlet 2660 Balassagyarmat, Kossuth L.u. 70 boltjába a vásárlást igazoló számlával, blokkal együtt. Ha a termék javítható, a legrövidebb időn belül megjavítjuk és visszaküldjük Önnek díjmentesen. Ha nem javítható, újat küldünk helyette. Ha időközben a termék elfogyott, és nem beszerezhető, a termék árát vagy bármilyen más terméket küldünk Önnek, kívánságának megfelelően.

Szavatosság: Az eladónak (szerződésbeli vagy törvényes) felelőssége az eladott tárgy természeti vagy jogi szempontból hibátlan voltáért. (Magyar értelmező kéziszótár)

Szavatossági idő: Ameddig a szavatosság érvényes. Termékeinknél egyedileg és a gyártás idejétől függően is változó. Ami a termék leírásában, a dobozon, vagy a csomagoláson olvasható, de nem kevesebb mint 6 hónap, a szállítás időpontjától.

Mit is jelent ez?

Szavatossággal arra vállalunk felelősséget, hogy az eladáskor hibátlan terméket kapott tőlünk, tehát nincs olyan rejtett hibája, amely csak később fog kiderülni és az ismertetett tulajdonságait a szavatossági időn belül megtartja.

Reklamációval kapcsolatban felhívhat minket a kapcsolat oldalon található ügyfélszolgálati telefonszámon, vagy jelezheti problémáját a megadott e-mail címen, vagy címünkre elküldött postai levélben.

Az érdekérvényesítésben segíthet a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség (www.fvf.hu) illetve az Országos Fogyasztóvédelmi Felügyelet (www.ofe.hu)

Cégünk az 1959. évi IV. törvény A szavatosságra és a jótállásra vonatkozó szabályai alapján jár el:http://www.nfh.hu/data/cms8455/PTK_Szavatossag.pdf

Jogérvényesítés

Amennyiben a fogyasztási cikk minősége nem megfelelő, úgy Ön a szavatossági illetőleg jótállási szabályok alapján érvényesítheti igényét. A szavatosság szabályait a Ptk. 1959. évi IV. törvény 305-311/A §-a, tartalmazza. Igyekszünk ennek lehetőségeiről az alábbiakban a legkorrektebbül tájékoztatni Önt.

A forgalmazó megkeresése, a panasz rögzítése

Amennyiben a vásárlást követően a termékünkre a terméken feltüntetett szavatossági idő még nem telt le, de a termék minőségileg nem megfelelő, keressen meg minket bármelyik elérhetőségünkön, vagy személyesen székhelyünkön a panaszával.

Továbbá a jogszabály értelmében lehetősége van a arra is, hogy választása alapján, a jótállási jegyen feltüntetett szakszervizt keresi meg jótállási igényeinek érvényesítése végett.

A kifogás érvényesítéséhez szükséges az ellenérték megfizetését igazoló bizonylat (számla, blokk), és maga a termék is. Postai csomagként feladja címünkre a visszaküldeni szánt terméket a vásárlási számla másolatával, vagy behozza személyesen:

Stone Fish Horgászüzlet 2660 Balassagyarmat, Kossuth L.u. 70.

Kérjük a csomagot ne értéknyilvánítással adja fel, NE küldje vissza portós vagy utánvéttel terhelt csomagban, mert ezeket NEM áll módunkban átvenni. Amennyiben telefonon történt egyeztetés során a vásárlást be tudjuk azonosítani, akkor elég a terméket bizonylat, számla, blokk nélkül elküldeni részünkre.

A fogyasztói kifogásáról jegyzőkönyvet veszünk fel, amelynek tartalmaznia kell:

1. a fogyasztó nevét, címét,
2. a fogyasztási cikk (a továbbiakban: áru) megnevezését, vételárát,
3. a vásárlás időpontját,
4. a hiba bejelentésének időpontját,
5. a hiba leírását,
6. a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,
7. a kifogás rendezésének módját (ha ez eltér a fogyasztó igényétől, ezt meg is kell indokolni).

Önnek meg kell kapnia a jegyzőkönyv másolatát, mert egyrészt ezen ellenőrizheti a panasz felvételét, másrészt könnyebb a kifogás bejelentésének igazolása.
Ha a - jogszabályi kötelezettségének ellenére - nem akarnánk jegyzőkönyvet felvenni, a vásárlók könyvébe tehet bejegyzést, és ezzel a fogyasztóvédelmi felügyelőséghez fordulhat.

Amennyiben nem tudnánk az igényének teljesíthetőségéről nyilatkozni, a jogszabály alapján három munkanapon belül kötelesek vagyunk álláspontunkról értesíteni.

Kit terhel a bizonyítás?

A szavatosság esetében vásárlást követő 6 hónapon belül felismert hiba esetén amennyiben a szavatossági idő ettől nem kevesebb, úgy kell tekinteni, hogy a hiba már a teljesítés (vásárlás) időpontjában megvolt, kivéve, ha a dolog természetével, vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Ezért a hat hónapon belüli, vagy a szavatossági időn belüli hiba esetén a nekünk kell bizonyítani, hogy a vásárláskor még nem volt hibás a termék.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy amennyiben nem fogadjuk el a vásárló panaszát, elutasítjuk az igényét, úgy a vásárló által - esetlegesen - indított bírósági eljárásban a nekünk kell bizonyítania igazunkat. Fontos tudni, hogy a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt kifogást kellő időben közöltnek kell tekintenünk.

Ha a vásárlástól már 3 hónap eltelt, a fogyasztónak kell bizonyítania azt, hogy a hiba már a vásárlás időpontjában is fennállt. A bizonyítást a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség vagy más akkreditált intézmény által kiadott szakvéleménnyel teheti meg. A szakvélemény költségét (vizsgálati díj, a termék elküldésének postai költsége, stb.) ebben az esetben a fogyasztó viseli, és a kereskedőt csak bírósági döntés kötelezheti ennek megtérítésére.

A jótállási idő keretében felmerült hibák esetében érvényesített fogyasztói igények során, úgy kell tekinteni a jótállás teljes időtartama alatt, hogy a hiba már a vásárlás időpontjában is fennállt.

Fontos tudni, hogy a szakvélemény alapján nem vagyunk kötelesek teljesíteni a vásárló kérését, akkor sem, ha az a fogyasztó állítását igazolja. Azonban, ha az ügy bírósági útra terelődik, a szakvélemény bizonyítékként felhasználható a tárgyaláson. A fogyasztóvédelmi felügyelőségeknél érdeklődhet arról, hogy milyen intézmények végzik az ügyben érintett termékre vonatkozó vizsgálatokat.

A fogyasztó igényének teljesítése

Amennyiben elfogadjuk a kifogás jogosságát akkor a szavatossági szabályok szerint, a törvényi sorrendben - és a Polgári Törvénykönyvben meghatározott feltételekkel - az alábbiak teljesítését kérheti tőlünk:

1. elsősorban kicserélést vagy kijavítást kérhet
2. másodsorban megfelelő árleszállítást igényelhet, vagy elállhat a szerződéstől
A szerződéstől való elállás azt jelenti, hogy Önnek vissza kell kapnia az áru ellenértékét, és nem azt, hogy levásároltatjuk az összeget. A levásároltatásra Ön nem kötelezhető, ilyen igényérvényesítési lehetőséget a jogszabályok nem ismernek.
Jogszabály szerint ha a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, akkor is kötelesek vagyunk azt kicserélni, ha ez számunkra aránytalan többletköltséggel jár, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

Igényérvényesítés további lehetőségei

Amennyiben nem fogadnánk el a minőségi kifogást, vagy elfogadnánk, de semmit sem teszünk, akkor a fogyasztóvédelmi felügyelőségeknél tehet panaszt, illetve megkeresheti a termékhez kapcsolódó szakmai szervet, vagy egy fogyasztói jogokat védő társadalmi szervezetet, illetve a Békéltető testületet. A békéltető Testületek kivételével ezek a konkrét ügyben nem hozhatnak határozatot.

Cégünk a 17/ 1999. (II.5.) Korm. rendelet Az elállási jogra vonatkozó szabályai alapján jár el
http://www.nfh.hu/data/cms9155/17_1999_Korm_rendelet.pdf

A fogyasztó elállási joga

A megrendelt terméket általában 72 órán belül, de legkésőbb 30 napon belül fel kell adnunk az Ön számára. A választott szállítási módtól függően megérkezik címére a termék, melyet – ha nem sérült a csomagolása – nyugodtan felbonthat. Mivel az Internetes vásárlás során nincs lehetőség a termék tüzetes vizsgálatára, ezért a távollévők között kötött szerződésekről szóló kormányrendelet általános objektív elállási jogot biztosít az Ön számára, melyet érvényesen mi nem zárhatunk ki.

A törvény az internetes vásárlásoknál, az elállási jog időtartamát 8 napban határozza meg.

A fogyasztó ugyanis az áru kézhezvételétől vagy szolgáltatás megrendelése esetén a szerződés megkötésétől (a szolgáltató visszaigazolása) 8 munkanapon belül, azaz legkésőbb még a nyolcadik munkanapon is közölheti írásban elállási szándékát és azt feladhatja postára melyben indokolási kötelezettség nélkül elállhat a szerződéstől az áru visszaszolgáltatása mellett. Az így hozzánk eljuttatott elállási szándékának beérkezésétől számított 30 napon belül vissza kell küldenie nekünk, és mi visszafizetjük a vételárat, ha nincs kizáró ok.

Arról van tehát szó, hogy bár a termék maga hibátlan, akár rendelkezik is minden olyan specifikummal, amit a weboldal hirdetettünk, de mégsem találkozik elképzelésével, indoklás nélkül visszaküldheti, a vételárat pedig visszakapja. Ekkor Önt csupán a visszaküldés költségei terhelik. Amennyiben a termék nem rendeltetésszerű használatból eredően károsodik, úgy az abból eredő kárt mi visszakövetelhetjük és a visszafizetésnél figyelembe vehetjük. Kipróbálhatja tehát, 8 munkanapot magában foglaló ideig használhatja, és indokolás nélkül vissza is küldheti a terméket, de az ne menjen tönkre, ne veszítsen az értékéből nem rendeltetésszerű használat miatt.

Az elállási jogának gyakorlására nyitva álló határidő meghosszabbodik abban az esetben, ha nem tettünk eleget a törvényben nevesített valamely tájékoztatási kötelezettségének (pl. a termékkel kapcsolatosan, az objektív elállási jog gyakorlása vonatkozásában). Ekkor az áru átvételétől vagy a szerződés megkötésétől 3 hónapon belül elállhat a szerződéstől. Ha a 3 hónapos határidőn belül pótlólagosan sor kerül a tájékoztatásra, akkor a 8 munkanapos – objektív – elállási határidő a tájékoztatás kézhezvételétől számít.

A Vevő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket.

Ha ön a termékért előre fizetett és mi a rendelését azért nem teljesítjük, mert nem áll rendelkezésünkre a megrendelt termék, arról kötelesek vagyunk értesíteni, és a kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül visszatéríteni.

Ha szerződésben meghatározott módon helyettesítő áruval, illetve szolgáltatással teljesítünk, akkor az elállási jog gyakorlása az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek minket terhelnek.

A költségek viseléséről, valamint a megfelelően helyettesítő áruval, illetve szolgáltatással történő teljesítésről kötelesek vagyunk tájékoztatni.

Néhány esetben Önt nem illeti meg az elállás joga:

1. ha mi az Ön beleegyezésével a 8 munkanapos határidő letelte előtt megkezdtük a szolgáltatás nyújtását;
2. fogyasztó személyéhez kötött, illetve a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére előállított vagy gyorsan romló, illetve természeténél fogva vissza nem szolgáltatható áru esetében;
3. hírlap, folyóirat, időszaki lap terjesztésére vonatkozó és szerencsejáték-szerződés esetén.
Az elektronikus úton kötött szerződésekre vonatkozó fenti követelmények általunk történő megszegése esetén külön igényérvényesítési lehetőségeket nem hoz létre a törvény. Ön a fogyasztóvédelem általános védelmi mechanizmusaihoz fordulhat: Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség, Békéltető Testületek, bíróság.

Akit részletesen is érdekelnek a fenti jogszabályok:

A mi ismereteink szerint valószínűleg nem teljeskörűen a fentieken kívül a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség hatósági tevékenysége során alkalmazott fontosabb jogszabályok :

- Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
- A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. Törvény
- A kereskedelemről szóló 2005 évi CLXIV törvény
- A termékfelelősségről szóló 1993. évi X. törvény
- A tisztességtelen piaci magatartás és versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. törvény
- Az üzleten kívül fogyasztóval kötött szerződésekről és az üzleten kívüli
kereskedés folytatásának egyes feltételeiről szóló 370/2004. (XII.26.) Korm. Rendelete
- A fogyasztóval kötött szerződésekben tisztességtelennek minősülő
feltételekről szóló 18/1999.(II.5.) Kormányrendelet
- Távollévők között kötött szerződésekről szóló 17/1999.(II.5.) Kormányrendelet
- Az üzletek működéséről és a belkereskedelmi tevékenység folytatásának
feltételeiről szóló 4/1997.(I.22.) Kormányrendelet
- Az egyes kereskedelmi tevékenységek gyakorlásáról szóló 15/1989.(IX.7.) KeM rendelet
- A fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási
igények intézéséről szóló 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet

Árfeltüntetéssel kapcsolatos jogszabályok:

A vételár mindig a kiválasztott árú mellett feltüntetett ár, amely Forintban (HUF) értendő és tartalmazza 27%-os ÁFA-t.

-A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (8-11. és 14.§)
-A fogyasztói forgalomba kerülő áruk és szolgáltatások árának feltüntetéséről
szóló 7/2001 (III.29.) GM rendelet

Jótállással, szavatossággal (minőségi kifogások intézése) kapcsolatos jogszabályok:

- Polgári Törvénykönyv 1959. évi IV. törvény (248.§, 305-311/A.§)
- Fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási
igények intézéséről szóló 49/2003.(VII.30.) GKM rendelet

Reklámmal kapcsolatos jogszabályok:

- A gazdasági reklámtevékenységről szóló 1997. évi LVIII. törvény
- A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
- A gazdasági reklámok és az üzletfeliratok, továbbá egyes közérdek közlemények magyar nyelvű közzétételéről szóló 2001. évi XCVI törvény (nyelvvédelmi törvény)
- A fogyasztói forgalomba kerülő áruk, szolgáltatások árának feltüntetéséről szóló 7/2001. (III.29.) GM rendelet

Az alábbiaknál bővebb tájékoztatás található a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
tevékenységéről, eljárásairól a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség (1088 Budapest
József Körút 6. , Tel.: 06-1-459-4800) honlapján: www.fvf.hu

A felelősség korlátozása

A Stonefish.hu webáruházban való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra.

A Stonefish.hu webáruház semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt pontokban foglaltak miatt, bármilyen okból is következtek be:
- Az Interneten küldött és / vagy fogadott bármilyen adat.
- Bármilyen működési hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza a Internetes Áruház akadálytalan működését és a vásárlást.
- Bármilyen meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon.
- Bármely levél - függetlenül attól hogy papír, vagy elektronikus formában érkezett - , de főleg bármilyen adat elvesztése.
- Bármely szoftver nem megfelelő működése.
- Bármilyen programhiba, abnormális esemény vagy technikai hiba következményei.

A Stonefish.hu webáruház nem felelős semmilyen alapon, semmilyen kárért, függetlenül attól, hogy direkt, vagy indirekt, ami a Stonefish.hu webáruházhoz való csatlakozás miatt következett be.

A résztvevő felelőssége felmérni, hogy hogyan védheti meg a számítógépén tárolt adatait a behatolóktól.

Egyedül a vásárló felelős a kapcsolódásáért és a webáruházban való vásárlásért.

A Stonefish.hu nem vonható felelősségre semmilyen esetben vis maior esetén vagy bármilyen eseménnyel kapcsolatosan, ami nem az irányítása alatt áll.

A Stonefish l.hu webáruházban szabadon megváltoztathat bármilyen árat, határidőt. A változás a Stonefish.hu webáruházban történt megjelentés időpontjától lép életbe.

A Stonefish.hu szabadon módosíthatja a vásárlás feltételeit és szabályait és / vagy az áruházat, bármikor, értesítési és bárminemű kötelezettség nélkül arra nézve, hogy megindokolja a döntés helyességét, és a Stonefish.hu webáruház nem vonható felelősségre, ha így tesz.

Bármely módosítás abban az időpontban lép életbe, amikor online megtalálható a Stonefish.hu Webáruházban vagyis a www.stonefisf.hu oldalon. Bármely résztvevőnek, aki nem ért egyet a szabályok módosításával, fel kell hagynia a vásárlással.

A Stonefish.hu szabadon beperelhet bármely személyt, aki csalást követ el vagy annak elkövetésével próbálkozik.

Azonban a Stonefish.hu nem vonható felelősségre semmilyen, harmadik személy által valamely résztvevő rovására történt csalás miatt.

A szabályok ilyen részletes ismertetése a Hatósági előírások és a Vásárlók teljeskörű tájékoztatása miatt szükséges. Koszönjük megértésüket.

A jogszabályok fenti erdején és útvesztőin túl remélhetőleg a Fogyasztóvédelmi szervezetek és legfőképpen az Ön megelégedettségére mi ajánlunk egy egyszerűbb és gyorsabb megoldást mind a szavatosság, mind az elállási jogon túl a termékekkel kapcsolatos problémák gyors megoldására:

+3630-820-6639

Üdvözlettel:   Batta László   Üzletvezető